onsdag 13 maj 2015

Washington D.C.

För ungefär en månad sedan åkte jag, Mimmi och Maria ganska spontant till Washington D.C. över dagen för att åka och se körsbärsblommorna! Vi gick upp megatidigt för att hinna 8:30-bussen och ett par timmar senare var vi framme i ett något soligare D.C. Jag har aldrig varit där förut, vilket egentligen är ganska konstigt då det bara ligger några timmar från New York.

Vi hade i alla fall en helt underbar dag. Inte nog med att D.C. var en väldigt vacker stad, utan jag fick dessutom spendera massor av tid med dessa tjejerna och prata om allting mellan himmel och jord.

Nyanlända tjejer i Washington D.C.'s betydligt renare och trevligare Chinatown, jämfört med New York.

Mitt första intryck av Washington D.C var hur fint och rent det var, och hur få människor det var ute på gatorna!

Mimmi och Maria!

Representing.

Vi framför Lincoln-statyn! Riktigt ballt faktiskt.
Washington-monumentet.

Efter en lång dag traskandes i värmen var vi trötta och hungriga, så det blev sea food-paus på en härlig uteservering.

Mums!

Tillslut tog vi oss fram till Vita Huset, men området var först avstängt, förmodligen för att presidenten eller någon viktig person precis anlänt.

Äntligen fick vi komma närmre huset! Jag har sett så oerhört många bilder från mina vänner poserandes framför Vita Huset så förväntade mig inte att det skulle vara så speciellt, men jag måste erkänna att det var himla coolt att stå där. Inte nog med att det är världens kanske kändaste hus, utan det var också riktigt vackert.

Vita Husets adress!

Obligatorisk bild framför körsbärsblommor, med något vilt hår.

Efter en lång bussresa var jag hemma klockan tre på natten. Jag var helt klart utmattad på jobbet dagen efter, men det var det värt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar