söndag 31 maj 2015

SISTA TIDEN MED JOBBET

Många gånger har jag tänkt "Jag ska blogga om detta" men sedan blir det aldrig av, kanske för att (om jag ska erkänna) är bloggen längst ner på min prioriteringslista även om det är roligt när jag väl har lagt upp ett inlägg (för min egna skull, för att dokumentera.) Jag kommer nog lägga upp allting jag har om New York på denna bloggen, men sen får den läggas ner (även om det bara blir tillfälligt). Om ni vill får ni gärna gå och följa mig på andra ställen som Instagram, Twitter och Pinterest. Jag har planer på att starta en ny blogg som kommer vara mer professionellt lagd, vilket jag givetvis kommer att länka till härifrån!

Hur som helst var min sista jobbdag förra fredagen, så jag tänkte samla ihop lite jobb-relaterade bilder i detta inlägg som en sammanfattning av min sista tid på mitt jobb/med mina jobbkompisar. Jag fick ett överväldigande farväl i form av oerhört fina presenter, cupcakes, drinkar och vackra ord. Det känns bra att allt slit vart värt det, åtminstone så pass att mina chefer är bedrövade och säger att det är "a huge loss" att jag ska lämna och att om jag finner något sätt att återvända så kommer det alltid finnas en position till mig. 

Nu - summa summarum!

En VP på jobbet skulle sluta så vi hade en fest med mexikanskt tema i hennes ära, då hon älskar mexikansk mat!

Inte helt fel med lite margarita mitt under en helt vanlig jobbdag!

En dag i april så jobbade på ett event där de bjöd på ganska nyttiga drinkar.

Älskade den fina dekoreringen! 

En social media-tjej och sex PR-tjejer! Ja, jag är den enda som inte har blommor i håret...

Life of a social media girl! Åker till Central Park och tar kort på några flytande svampar i dammen. Mycket glamoröst, som ni ser.

Jag och Erika hade pratat i evigheter om att hon måste hälsa på mig i Brooklyn så en helg gjorde hon det. Vi gick till Smorgasburg där vi mötte upp lite flera av våra kollegor och köpte massa god mat!

Min chef (världens bästa!) slutade också jobbet ungefär två veckor innan mig, så vi gick till Sweet & Vicious för hejdå-drinkar.

Jobbade på ytterligare ett event, denna gång för en av mina klienter. Jag hjälpte till att förbereda inför eventet fram till klockan halv ett på natten dagen innan och var tvungen att stiga upp klockan sex för att vara där tidigt på morgonen. Jag har aldrig varit så trött förut, men eventet blev i alla fall lyckat och jag fick gå hem från jobbet lite tidigare som tack för mitt slit.

På jobbet har vi fått olika överraskningar de senaste veckorna på måndagar av företagets VD, och denna måndagen fick vi Frozen Yogurt från 16 Handles! Så gott, och det gjorde alltid måndagarna lite roligare.

En annan måndag fick vi håret fixat!

Jag gick ut med mina kollegor Emmy och Erika (+ hennes vänner) och det var minst sagt en ganska galen kväll (uppenbarligen), som började på Sweet & Vicious bakgård med deras ökända frozen margaritas. Tipsar helt klart om denna baren till er som ska resa till New York!

Haha! Jag hade verkligen ingenting att göra mina sista dagar, dessutom hade jag inget skrivbord så jag fick dela med Emmy.

Min kollega Madeleine hade gjort jelly shots till äran av min sista dag! SÅ goda, och så gulligt av henne.

Då vi slutade klockan två (många företag släpper ut sina anställda klockan två på sommarfredagar) gick vi till Dos Caminos för lunch och drinkar.

Emmy köpte mig en Strawberry Margarita - kanske en av de godaste jag smakat! Som ni kanske märkt är margaritas det sammanhängande temat genom alla dessa bilder.

Sedan gick vi vidare till en bar i Greenwich Village och de köpte någonting som heter Pickleback Shots, vilket är en shot av Whiskey som du sedan avslutar med en shot av pickle juice! Väldigt udda, men inte lika äckligt som det låter.

Jackie, Erika och jag!

 Kommer sakna den här tjejen helt galet mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar