söndag 5 april 2015

FAVVOS

Jag har alltid varit väldigt intresserad av hudvård, någonting man lätt blir när man har problemhy och aldrig slutar leta efter en mirakelkräm, så det är egentligen ganska perfekt att jag jobbar med skönhet och haft flertalet klienter inom just hudvård.

Detta är bara ett urval av hudvårdsprodukter jag använder (jag vet, jag är knäpp). Jag måste faktiskt erkänna att flera av dessa hudvårdsprodukter förändrat min hy. Det finns dessvärre väldigt mycket skitmärken där ute och få produkter gör skillnad. Det finns inga mirakelprodukter (till exempel är acne en hudsjukdom, inte någonting som kan botas med hudvård - det kan däremot kontrolleras någorlunda), men det finns många högkvalitativa produkter som kan vara skonsam mot din hy och faktiskt göra sitt jobb.

Jag tycker faktiskt det numera är kul att tvätta ansiktet på morgonen och kvällen!

Förutom att ta hand om min hy har jag blivit någorlunda bättre på att ta hand om min själ! Jag är nog inte ensam om att ha svårt att känna mig lugn och avslappnad när det är läggdags...

Det här har jag och mina kollegor blivit helt besatta av! Du ska använda oljan på din hals och dina handleder, eller på händerna och andas in doften. Jag inbillar mig att det fungerar då jag faktiskt HAR sovit gott när jag använt Bedtime Treatment, och inte varit lika stressad när jag använt Stress Treatment hela dagen på jobbet. 

Doftljus är det bästa som finns! Hela lägenheten luktar gott, det ser mysigt ut med tända ljus och jag blir dessutom lugn.

Jag sover 100% bättre när jag läser lite innan jag ska somna istället för att pilla med mobilen eller kolla på Netflix. Jag försöker att stänga av datorn ungefär 30 minuter innan jag ska sova för att läsa lite. Jag sover bättre, är därmed på bättre humör dagen efter, blir mer effektiv på jobbet och så vidare...

2 kommentarer: