lördag 14 mars 2015

DET ÄR NÄSTAN VÅR

Hej igen! Eftersom jag inte uppdaterat bloggen på väldigt länge så tänkte jag bara dela med mig av lite bilder från den senaste tiden.


Vi hade ett lanserings-event för en av mina klienters nya produkt. Det är alltid kul att komma ut från kontoret för en gångs skull för att jobba event. Särskilt när det innebär goda snacks!

Åkte dessutom på en skidresa över dagen i upstate New York med samma klient, mitt team och ett par bloggare. Innan ni som känner mig svimmar av chock att jag åkte skidor så kan jag berätta att jag åkte INTE skidor, utan hade alltför mycket att göra så jag jobbade istället. Gick i alla fall ut och tog en bild på världens bästa läppbalsam, haha. Det var en mysig resa trots att jag var dödligt stressad hela dagen. Det bästa var faktiskt att komma bort ifrån stan lite, höra tystnad och känna doften av frisk luft.

Vi hade öppen bar på skidresan, vilket dessutom innebar varm choklad...

Social Media Week kom till NYC! Jag önskar jag hade kunnat gå på fler föreläsningar, men hade bara tid att gå på två. Det var åtminstone två ganska bra - en diskussion med New York Times och en annan med fokus på analytics. Jag har nog aldrig varit på en föreläsning med så många i publiken som sitter vid telefonen och datorn samtidigt - måste säga att jag kände mig hemma!

 Min kollega Nya med en Social Media Week-kaka. Hur bäst?

Jag och mina kollegor avslutade Social Media Week med drinkar på en bar runt hörnet från vårt kontor. Precis vad som behövdes efter den galna veckan.

En annan sak som hände är att jag klippte mig! Jag klippte mig ju för några månader sedan, men det hann växa ut rätt snabbt (mitt hår växer rekordsnabbt tror jag) så klippte mig igen. Det svåra med mitt hår är att det är så tjockt, så när det är kort får det en galen volym och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det, men har förstått att svaret är att dagligen föna, platta eller locka.

Min personliga utmaning den här våren är att gå till Peter Pan, ett känt bakeri i Greenpoint, varje helg för att smaka ett nytt bakverk. Det är så gott och så billigt!

Våren har kommit till NYC (typ...)! Jag jobbar ju mitt på Broadway i Soho så jag älskar att gå till Dean & Deluca för att köpa soppa till lunch och lukta på de vackra men ack så dyra blommorna.

Vår innebär självfallet Passion Iced Tea Lemonade! Som vanligt så tror Starbucks att jag heter Juela...På bilden ser ni också min Beauty Oil som jag tycker om att använda på mina händer och naglar flera gånger om dagen när jag jobbar!

Förra helgen följde jag med ett gäng skandinaviska tjejer jag känner från college ut. De gillar att gå ut på lördagar mitt på dagen, vilket var rätt knäppt för mig, men det var kul!

Det bästa med den här nattklubben/eftermiddagsklubben (???) är utsikten!


Slutligen, det här är jag idag efter en alldeles för lång jobbvecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar